vineri, 18 iulie 2014

Dorinta ca exercitiu de libertate

Libertatea este inceputul si sfarsitul. Nici o alta stare de spirit nu este mai importanta si mai frumoasa decat libertatea. 

Poate crezi ca esti liber, dar ia gandeste-te - esti cu adevarat? 

Esti tu cu adevarat acela care iti alegi reactiile emotionale? Esti tu cu adevarat acela care iti alegi fricile? Esti tu acela care iti alegi gandurile si iti controlezi imaginatia? Iti alegi comportamentul? Pana si dorintele, esti tu cu adevarat acela care alege ceea ce iti doresti? 

Pe masura ce dorintele tale se nasc, a fi liber inseamna a fi dispus sa nu se indeplineasca . Nu esti liber sa alegi ceva, daca trebuie sa il ai neaparat. Poti sa alegi cu adevarat liber ceea ce iti doresti, daca accepti si varianta de a nu avea ce iti doresti. Altfel, acel ceva preia controlul asupra ta. Acel ceva poate sa fie "vreau sa slabesc", "vreau sa am un prieten", "vreau sa am un copil", "vreau sa am o supermasina", "vreau sa am bani", "vreau sa am orice". In momentul in care ia forma  "trebuie sa il am", dorinta ta iti fura libertatea si devine stapanul tau. 

Renunta la ideea de a trebui cu orice pret sa ai ceva sau pe cineva in viata ta. Tot ce "trebuie sa ai" te domina si iti refuza libertatea de a alege. Pentru a fi liber sa alegi ceva, e nevoie sa ai libertatea de a putea sa alegi inclusiv sa nu il ai. Abia atunci vei reusi sa te detașezi cu adevarat. Iar acest tip de detasare vine cu o liniste, in care iti va veni foarte usor sa creezi si sa realizezi acel ceva pe care il vrei pentru tine. 

In concluzie, alege-ti cu atentie dorintele si nu le lasa sa devina tirani. Pentru ca atunci cand alegi din pozitia libertatii totale, aceasta aflandu-se deasupra lumii materiale, tot universul se supune si se aseaza la picioarele tale. Atunci cand alegi din pozitia "eu trebuie sa am", tu esti cel care se supune dorintei si isi pune libertatea la picioarele ei.


Alege-ti dorinta. Doreste-o. Nu te lasa legat de ea. Leag-o cu o sfoara de un balon. Si da-i drumul in sus.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu