vineri, 14 februarie 2014

Proprietarii de momente

Fiecare moment este unic in sine. Fiecare moment e o bucatica de timp, diferit. Timpul face schimbarea posibila, vizibila, inregistrabila. Daca am putea ocupa fiecare secunda cu prezenta noastra, daca am putea vedea frumusetea fiecarui moment, timpul nu ni s-ar mai parea monoton si liniar. 

Daca in fiecare moment, am pune bucuria de a-l consuma traindu-l si recunostinta de a fi parte din acest spectaculos triunghi univers - om - pamant, daca am putea aprecia fiecare moement cu tot ce ne aduce el, ca pe o fateta noua adaugata unui diamant imens, numit viata noastra, timpul nu ar mai fi un sirag monoton si linear.

Fiecare moment ar capata consistenta unei sfere si ar avea o alta culoare, o alta textura, o alta transparenta. Am putea construi dupa voia noastra, modele tridimensionale sau multidimensionale de timp, pe care sa il parcurgem in ritmul nostru. Am putea scurta distanta dintre doua momente care ne plac, sau pe care vrem sa le unim, chemandu-le si asezandu-le unele deasupra celorlalte.  Iar acolo unde va fi nevoie de liniste, vom aseza sferele la distanta, sau in cerc asa cum Brancusi a creat tacerea intre cercul de pietre din "Masa tacerii".

Daca am privi fiecare moment ca pe un prilej de creatie, de bucurie, de contemplare, de joaca, de invatare, de fiintare, si ne-am da seama ca fiecare dintre noi suntem egali de bogati, egal  de dotati, nu ar mai fi timp de pierdut cu invidie, tristete, victimizare.

Daca ne-am da seama ca fiecare dintre noi suntem proprietarii unui depozit de timp primit la nastere, si ca "return on investment" in acest caz, inseamna sa transformam timpul in multumire, fericire, implinire, am fi mai atenti la risipa. La intensitatea, luminozitatea si culoarea timpului nostru. Colectia de momente e singura noastra avere reala. Care ne-a fost data tuturor la fel si gratuit. Precum lumina. Precum constiinta. Precum Pamantul. 

Fa din bucurie si fericire singurele "ceasuri" care pot sa masoare corect timpul tau. Ai grija de colectia ta de momente. Fi atent cu cine faci schimburi si cui vinzi din ea. Fa-ti timp sa multumesti, sa admiri, sa fi recunoscator, sa iubesti si sa fi fericit pana la lacrimi. Acestea sunt singurele lucruri care pot da cu adevarat valoare timpului tau.



Pictura: Glass Balls, Erika Zepezauer (acryilic)

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu