vineri, 6 decembrie 2013

Magazinul de experiente

Facem cumparaturi la magazin, la supermarket, la mall: unele gata de consumat, alimente, hainute, cosmetice, fructe, legume, electronice, electrocasnice, carti, jocuri, altele doar ca materie prima pentru propriile creatii: faina, zahar, oua, lapte pentru prajituri, pensule si creioane colorate, panza pentru picturi. 
Produsele sunt de calitati si semnificatii diferite: unele sunt de un lux extrem, bijuterii, masini scumpe, materiale bune, altele contin mai mult munca si sufletul celui care le-a facut, altele sunt de fatada: arata bine dar sunt de o calitate jalnica. 

Unele sunt originale, altele sunt copii. Unele produse sunt practice, altele decorative, altele inutile. Unele sunt pentru trup, altele pentru minte, altele pentru spirit. Unele ne bucura sufletul, altele sunt pentru a inlocui dragostea. Unele sunt pentru noi insine sau pentru cei apropiati, altele sunt pentru necunoscuti, sunt de daruit. Unele sunt dulci, altele amare, altele sarate. Unele sunt fine, rafinate, delicate, altele au texturi pronuntate, grosiere, abrazive. Unele ne folosesc zi de zi, altele doar cateodata, altele raman nefolosite ani intregi, sau pentru totdeauna. De unele ne atasam, de altele ne ferim. Unele ne incanta, altele ne irita. Unele costa mult, altele mai nimc. Dupa unele alergam mult, altele le gasim imediat. Uneori stim exact ce cautam, alteori ne dam seama doar in fata lor ca e ceea ce ne dorim. Pe unele le cumparam de la magazine mici si specializate, pe altele din rafturi imense, industriale, nediferentiate.

Exersam alegerile in fiecare zi. Suntem experti la shopping. Alegem nu doar pentru noi, ci si pentru altii. In acelasi mod in care alegem un produs din raft, fie el un ac de gamalie sau o casa, in acelasi mod ne alegem si experientele pe care vrem sa le traim. 

Pe unele le alegem doar pentru a afla ca nu ne plac. La altele ne atrage ambalajul. Unele ne invata ceva, altele sunt doar pentru a supravietui. 

Dar in fiecare zi, mergem la cumparaturi de experiente. Le alegem ascultand intuitia, la recomandarea cuiva, pentru ca am vazut la altcineva si ne-a placut, din stangacie, dupa ambalaj, dupa stralucire, pentru statut, pentru a ne simti bine, sau insfacam ceva in graba, doar pentru ca trebuie. Le ducem acasa. De unele uitam. Pe altele le gustam si le aruncam. De unele devenim dependenti. Altele ne imbolnavesc. De unele nu ne mai saturam. Pe altele le vedem, stim ca noi le-am ales, dar le lasam neconsumate pana se strica si apoi le aruncam. Pe unele ne varsam nervii si le distrugem. Pe altele le spargem din neglijenta. Cu unele facem minuni. Pe altele le daruim. In cazul celor care nu ne plac, de vina e producatorul sau cel care ne-a recomandat. La cele care ne plac, e doar meritul nostru.

 Alegem experientele exact cum alegem produsele pe care le cumparam. Unii isi permit experiente mai scumpe, altii mai ieftine. Dar pentru ca nu exista un supermarket, restaurante sau lanturi de magazine care sa vanda experiente ambalate frumos, nu le alegem la fel de constienti, la fel de exigenti si de pretentiosi. 

Uneori, intram in "magazin" legati la ochi si aruncam in cos ce ne vine la indemana. Alteori, consumam acelasi tip de experiente, ani in sir, desi ne fac rau de fiecare data. Ne indopam cu experiente toxice. 



Cel mai important lucru, e ca noi suntem cei care alegem experientele si noi le platim. Cu timpul nostru. Cu viata noastra. Noi le consumam traindu-le si ca urmare daca am ales bine, o sa ne aduca bucurie. Daca nu am ales cu sufletul, experientele o sa ne consume. Semnul pozitiv sau negativ al unei experiente, il atasam noi. Putem sa fim impliniti si fericiti si cu experiente care nu sunt de lux, dar care ne aduc bucurie. Exista experiente pentru toate buzunarele. Noi suntem cei care aleg ce magazin, ce punem in cos, cat cheltuim si cum le traim. 



Alege fiecare experienta cu inima, asculta-ti intuitia, renunta la experiente care nu iti fac placere, alege-le pe cele care iti aduc bucurie, savureaza-le. Nu e nevoie sa umpli cosul cu experiente inutile, care sa iti consume timpul incercandu-le. Nu mai cumpara doar pentru ca e la reducere, pentru a-ti umple timpul sau pentru a sterge depresia. Ia doar  ce iti trebuie si ce iti place. Imparte cu cei dragi. Daruieste celor aflati in nevoie. Fii un cumparator si un consumator avizat, educat si exigent. Selecteaza-ti experientele. Bucura-te nu de achizitia si de posesia lor, ci de trairea lor.



Creative: TEAM Y&R Dubai for BURJUMAN
Photographer: Tejal Patni


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu