Facem cumparaturi la magazin, la supermarket, la
mall: unele gata de consumat, alimente, hainute, cosmetice, fructe, legume,
electronice, electrocasnice, carti, jocuri, altele doar ca materie prima pentru
propriile creatii: faina, zahar, oua, lapte pentru prajituri, pensule si
creioane colorate, panza pentru picturi.
Produsele sunt de calitati si
semnificatii diferite: unele sunt de un lux extrem, bijuterii, masini scumpe,
materiale bune, altele contin mai mult munca si sufletul celui care le-a facut,
altele sunt de fatada: arata bine dar sunt de o calitate jalnica.
Unele sunt
originale, altele sunt copii. Unele produse sunt practice, altele decorative,
altele inutile. Unele sunt pentru trup, altele pentru minte, altele pentru
spirit. Unele ne bucura sufletul, altele sunt pentru a inlocui dragostea. Unele
sunt pentru noi insine sau pentru cei apropiati, altele sunt pentru
necunoscuti, sunt de daruit. Unele sunt dulci, altele amare, altele sarate.
Unele sunt fine, rafinate, delicate, altele au texturi pronuntate, grosiere,
abrazive. Unele ne folosesc zi de zi, altele doar cateodata, altele raman
nefolosite ani intregi, sau pentru totdeauna. De unele ne atasam, de altele ne
ferim. Unele ne incanta, altele ne irita. Unele costa mult, altele mai nimc.
Dupa unele alergam mult, altele le gasim imediat. Uneori stim exact ce cautam,
alteori ne dam seama doar in fata lor ca e ceea ce ne dorim. Pe unele le
cumparam de la magazine mici si specializate, pe altele din rafturi imense,
industriale, nediferentiate.
Exersam alegerile in fiecare zi.
Suntem experti la shopping. Alegem nu doar pentru noi, ci si pentru altii. In
acelasi mod in care alegem un produs din raft, fie el un ac de gamalie sau o
casa, in acelasi mod ne alegem si experientele pe care vrem sa le traim.
Pe
unele le alegem doar pentru a afla ca nu ne plac. La altele ne atrage
ambalajul. Unele ne invata ceva, altele sunt doar pentru a supravietui.
Dar in
fiecare zi, mergem la cumparaturi de experiente. Le alegem ascultand intuitia,
la recomandarea cuiva, pentru ca am vazut la altcineva si ne-a placut, din
stangacie, dupa ambalaj, dupa stralucire, pentru statut, pentru a ne simti
bine, sau insfacam ceva in graba, doar pentru ca trebuie. Le ducem acasa. De
unele uitam. Pe altele le gustam si le aruncam. De unele devenim dependenti.
Altele ne imbolnavesc. De unele nu ne mai saturam. Pe altele le vedem, stim ca
noi le-am ales, dar le lasam neconsumate pana se strica si apoi le aruncam. Pe
unele ne varsam nervii si le distrugem. Pe altele le spargem din neglijenta.
Cu unele facem minuni. Pe altele le daruim. In cazul celor care nu ne plac, de
vina e producatorul sau cel care ne-a recomandat. La cele care ne plac, e doar
meritul nostru.
Alegem experientele exact cum alegem produsele pe care le
cumparam. Unii isi permit experiente mai scumpe, altii mai ieftine. Dar pentru
ca nu exista un supermarket, restaurante sau lanturi de magazine care sa vanda
experiente ambalate frumos, nu le alegem la fel de constienti, la fel de
exigenti si de pretentiosi.
Uneori, intram in "magazin" legati la
ochi si aruncam in cos ce ne vine la indemana. Alteori, consumam acelasi tip de
experiente, ani in sir, desi ne fac rau de fiecare data. Ne indopam cu
experiente toxice.
Cel mai important lucru, e ca noi suntem cei care alegem
experientele si noi le platim. Cu timpul nostru. Cu viata noastra. Noi le
consumam traindu-le si ca urmare daca am ales bine, o sa ne aduca bucurie. Daca
nu am ales cu sufletul, experientele o sa ne consume. Semnul pozitiv sau
negativ al unei experiente, il atasam noi. Putem sa fim impliniti si fericiti
si cu experiente care nu sunt de lux, dar care ne aduc bucurie. Exista
experiente pentru toate buzunarele. Noi suntem cei care aleg ce magazin, ce
punem in cos, cat cheltuim si cum le traim.
Alege fiecare experienta cu
inima, asculta-ti intuitia, renunta la experiente care nu iti fac placere,
alege-le pe cele care iti aduc bucurie, savureaza-le. Nu e nevoie sa umpli
cosul cu experiente inutile, care sa iti consume timpul incercandu-le. Nu mai
cumpara doar pentru ca e la reducere, pentru a-ti umple timpul sau pentru a
sterge depresia. Ia doar ce iti trebuie si ce iti place. Imparte cu cei
dragi. Daruieste celor aflati in nevoie. Fii un cumparator si un consumator avizat, educat si
exigent. Selecteaza-ti experientele. Bucura-te nu de achizitia si de posesia
lor, ci de trairea lor.
Creative: TEAM Y&R Dubai for BURJUMAN
Photographer: Tejal Patni
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu